Cashback

Under filmens första hälft var jag ursinnig över regissören som tillåter sig att använda filmkonst som ursäkt för att göra sexistisk jävla skitfilm.

Dock blidkas min ilska något eftersom det visar sig vara en rätt trevlig film, snyggt filmad, bra bildkvalitet, mystik, konst, ja, mycket som jag faller för. Myspys-slutet  med sitt live happily ever after ger en skön avslutningskänsla. Men min inledande ilska hänger sig kvar som ljudet en envis mygga.

Det blir en 2:a för en film som kunde ha fått mer än en fyra om regissören satt på sig genusperspektiv-tänkar-mössan.

RecensionFilmenIMDB |

Andra bloggar om: ,
image168

Kommentarer
Postat av: Manks

Kanske hade den fått en 4:a om du hade tagit på dig genusperspektiv-tänkar-mössan...
(dvs inte låtit dig formas av de tankar om genus som härskar idag och alltsedan vi blev homo sapiens...)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback