Children of Men

Children of MenEn science fiction i stil med V for Vendetta och 12 Monkeys. Mänskligheten har ingen framtid eftersom det sedan 20 år inte längre föds några barn. Vilken superidé för en film! (eller bok i det här fallet, av PD James). Vilken total hopplöshet! Jag som inte ens är särskilt förtjust i barn kände att allt blev meningslöst. Allt är skit, fult, det är ingen mening med någonting längre. Mycket bra skådisar, Clive Owen, Julianne Moore och Michael Caine. Det enda minuset var slutet, inte tillräckligt nattsvart för min smak.

Filmfestivalen, Chalmers med Michael.

Filmens hemsida

Recension Ciné

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: J

Hej såg att du hade läst igenom min blogg nu, hoppas att du tyckte om den lika mycket som du gjorde vid första anblick och att du fortsätter att läsa den!

Postat av: Anders, Film & Musikbloggen!

Rät så bra film, faktiskt! Med låååånga tagningar i slutet då dom kröp mellan husen. Sånt gillar jag. Men slutet hade som sagt gärna fått vara ännu "eländigare"!

2007-02-06 @ 19:38:47
URL: http://brm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback