Göteborg Filmfestival

Filmfestivalen


Äntligen!!!
Idag börjar
filmfestivalen, årets höjdpunkt. Min första film är The QueenDraken. Jag sitter i mitten längst fram, bästa platsen!

Tyvärr börjar det katastrofdåligt innan vi 700 personer som utgör publiken har fått komma in i salongen. Det är kokhett, näst intill syrefritt och hög irritationsnivå eftersom filmen är 20 minuter försenad.

Då kommer någon sorts festivalansvarig kvinna och ställer sig på en stol och förklarar glatt - skyll på mig, det är mitt fel, vi drog ut på invigningstalet. Filmen startar om 20 minuter.

Den 700 personer stora väntande publiken var inte så förlåtande som hon verkar ha önskat. 

Tyvärr kom inte filmen igång förrän 20.40, 40 minuter försent vilket innebar att jag missade min andra film som skulle ha varit Gretchen. Stor besvikelse!!! Som tur var fick jag biljettpengarna tillbax.

Men jag är glad ändå, jag har massor av god festivalfilm framför mig!

Andra bloggar om: ,

Kommentarer
Postat av: Hanna

Humm. tråkig inledning på festivalen. I alla fall när man ska passa en film efteråt, annars
tycker jag sådana här små "dråpligheter" ökar den intima känslan. Fast det är klart, förseningar är sällan roliga.

Postat av: Vickan

Ja, det var trist att missa en film, speciellt Gretchen som jag fortfarande inte sett. På årets festival missade jag dock ingen film :)

2008-02-05 @ 19:23:42
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback