About Schmidt

Om än grått, grinigt och gubbigt framställt så var det här en härlig skiva med Nicholson i en riktigt bra roll. Regissören Alexander Payne har gjort fler filmer jag gillar t.ex. Sideways. Jag har även Paris je t'aime i min ska-se-lista.

Periodvis känns Warren (Nicholson) hopplös och överdrivet negativ men han roar mig och trots komiken förstår man att han är i en djup depression för att hans liv är i stor förändring.

3,5 från min soffa, har en svag aning om att jag sett denna förut...

RecensionFilmenIMDB |

Andra bloggar om: , ,
image180

Kommentarer
Postat av: carin

du har sett den förut, med mig, på bio, i limpan tror jag;)

2007-09-08 @ 14:52:24
Postat av: Vickan

Aha, ja, precis, jag hade för mig detta. Dessutom har vi varit på jakt efter Citizen Ruth, och ni hittade den men jag har fortfarande inte sett den...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback