Across the Universe (2007)

I jymden kan ingen höja dig gjåtaGudars skymning! Jag var totalt förväntanslös när jag gick på bio denna söndagseftermiddag. Musikalfilmer kan ju vara si och så. Men det här var något i hästväg, helt klart den bästa musikalfilm jag sett, frågan är om den inte aspirerar på årets bästa film. Oerhört vacker och häftigt gjort, snygga effekter speciellt jorgubbsscenen och den psykedeliska busscenen. En vacker kärlekshistoria som till stor del utspelas i fredsaktivisternas New York (+ poäng). Bra Beatles-musik, häftiga figurer, fantasifulla scener, Bono, Joe Cocker. Jag var helt slut efteråt, filmextas.

På Bergakungen med Tina, Marianne och Magnus.  Betyget blir en femma.

| Recension | Officiell | IMDB |

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter som mågot alldeles extra. Jag är både musika- ja musikälskar över huvud taget så den filmen skulle nog vara något för mig. Vet du om den skall komma på DVD?

Postat av: Andärs

Låter bra. Jag får nog ta och se den här. Hur lever livet annars i Gøtlaborg? Är det värmebölja som här?

2008-06-02 @ 10:47:51
URL: http://ranzensama.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback