G - som i Gemenskap (1983)

Älit talit, hur kunde vi tycka att G var en bra film? Den är rent ut sagt gräslig. Ett uselt och tydligt oregisserat skådespeleri, en tunn historia och som åskådare blir man ständigt utsatt för genompinsamma scener som skevt kryddas med skavanker i filmvinklar och detaljer. Inte ens 80-talsnostalgin ger nått plus, möjligen Magnus Ugglas repliker. I övrigt - urk.

Med Vänstermagnus i soffan. Betyget blir en 1:a.

| Recension | IMDB |

Andra bloggar om: , ,
g som i pinsam

Kommentarer
Postat av: Fia

Lite bra är den allt , ja menar man får ju se Niklas pelle o allt ;)

Postat av: jompa

Nu tycker jag att du är lite för hård. G är ju om inte annat ett väldigt underhållande tidsdokument. Dessutom är ju Staffan Hildebrand ungdomsskildraren nummer ett, iaf enligt honom själv. ;)

2008-09-07 @ 08:51:04
URL: http://www.grymfilm.com
Postat av: Vickan

Fia: Precis, och inte för att jag är pryd, men bassängscenen hade blivit mer estetiskt om Niklas hade varit underst. En av prickarna i mitt protokoll. :)



jompa: Hihi, ja, och sin ungdomsskildrarerfarenhet verkar han ha skaffat sig på stereotyp- och fördomsrean.

Postat av: Lena

G är ju skådespelarmässigt ingen höjdarfilm och om handlingen är bra eller ej kan ju diskuteras...men jag tycker ändå att den är ganska underhållande att se...mest för att se Magnus Uggla mfl. och jag gillar även musiken i filmen.

.....Lena

2008-09-24 @ 17:51:34
URL: http://hem.bredband.net/l5709

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback