Changeling (2008)

Filmen har en ganska bra start, påkostad bildteknik, dyrbara kulisser/miljöer och en ganska fet historia. Men efter hand får jag den där gnagande känslan av att något inte känns bra. Trots stor budget och erfarna skådisar så saknar jag det som kommer fram när någon gjort filmen med känsla och kärlek till verket och konsten. Det här handlar bara om pengar och yta, precis som Gangs of New York som jag inte heller gillade. Behållningen är John Malkovichs rollprestation, full av passion och inlevelse.

Betyget blir en 2:a.

| Recension | Officiell | IMDB |

Andra bloggar om: , , ,
rull

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag tycker den var nagot for lang, men annars grymt bra. Visste vad den skulle handla om, men hade ingen aning om sanningen om pojkens forsvinnande. Sa hemskt.

Jag gav den 4/5

Postat av: Vickan

Håller med om att den blev för lång, men så var jag heller inte så förtjust i den. Smaken du vet :)

2009-04-05 @ 00:45:35
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: Metalnallen

Tycker du var extremt snål med betyget, hjag hade gett den 5 av 5 direkt, fruktansvärt bra handling och ovänntad vändning, tycker den var riktigt bra!

2009-04-13 @ 16:47:13
URL: http://metalnallen.blogg.se/
Postat av: Vickan

Metallnallen: Jag vet att många höjer filmen till skyarna men jag tycker att Angelina inte blir trovärdig i sin roll, hon rider inte stormen. Samma gäller regit i stort. Men som sagt, det finns mycket som talar för kvalitet, tyvärr ror inte teamet projektet i land.

2009-04-13 @ 20:58:59
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback