The English Patient (1996)

Oh härlig filmnjutning! Ett omsorgsfullt val efter den första tvekande härliga vårdagen med fika i solen. Den briljanta kvartetten Kristin Scott Thomas, Ralph Fiennes, Juliette Binoche och Willen Dafoe gnistrar genom den smäktande berättelsen. Kristin och Ralph lever nästan i symbios, och jag blir helt knäsvag av Kip som spelas av Naveen Andrews, undra på att Juliette faller som en fura. Jag älskar poetiska filmer som ändå håller tempot, det koloniala romantiska som verkar så spännande och hoppet som spirar vid krigets slut.

Med och hos Vänster-Magnus, betyget blir 4,5.

| Recension | IMDB | Wiki |

Andra bloggar om: , , , , , ,
the sickling

Kommentarer
Postat av: Mici

Jag har blivit avskräckt för att den verkar så lång och seg, men kanske ska ge den en chans ändå...

Postat av: Vickan

Den är iofs lång men absolut inte seg! Hoppas du gillar den.

2009-04-09 @ 16:18:39
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: Mici

Okej, ska spana in den en dag när jag har tid!



Fööresten, spana gärna in min tävling som jag startar idag...man kan vinna två böcker bara genom att svara på fyra enkla frågor!



Skynda att tävla!!

2009-04-10 @ 09:49:56
URL: http://micinic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback