Plötsligt i Vinslöv (1999)

Jag hälsade på mina vänner i Hässleholm och på dagen utflyktade vi till - just det - Vinslöv. Passande nog var filmen införskaffad dagen till ära och vi vred oss i soffan till dessa excentriker och udda människor som verkar befolka den lilla sovorten. Flintasteken som steks i en elgrill i köket med meterhöga flammor, den kulmagade ungkarlen som lever med sina papegojor, eller den lågbegåvade minigolfanhängaren som passionerat beskriver golfbollens beskaffenhet. Jag *ryser* och tackar min lyckliga stjärna för att jag bor i Göteborg.

Med Björn och David i Hässleholm, betyget blir en 3:a.

| Recension | SVT | IMDB |

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: ulla

sånt brukar jag älska,kommer den inte på teve snart?

Postat av: Misse

Jag och Mimo tittade på den häromkvällen, han tyckte den var trist och jag som gillar människor och deras karaktärer tyckte den var ganska intressant. Ger den också en 3:a.

Mimo dö-impad av att gubben tog minigolfbanan på 19 slag.

2010-02-01 @ 20:15:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback