Pianisten

Pianisten
Alltså hon är verkligen gräslig, Erika, en totalt sjuk och fruktansvärd människa. Dominant, totalt känslokall och samtidigt ett försvarslöst ensamt och kärlekstörstande barn.
Isabelle Huppert, min gudinna, är helt fantastisk! Hennes uttryck i slutscenen är nästan värt att avstå från film resten av livet. Vilket fullständigt  passionerat och genomdjävulskt självhat!
Regissören Michael Haneke får jag nog titta närmare på. Han kanske har gjort fler sådana här filmpärlor.
Det fina i kråksången är att jag har köpt filmen så jag kan se om den och om den och om den.
http://www.imdb.com/title/tt0254686/

Kommentarer
Postat av: månica

ja! den är grym och grymt bra. nästa steg är att läsa jellinek. hennes textbilder kan man inte blunda för. att hon vrider språk på ett inspirerande sätt. det är inte horace som sagt det till mig..

kul att du hittade till min atelje blogg.

2006-05-16 @ 17:17:56
Postat av: Vickan

Ja, någon sa att boken är delvis självbiografisk oxå. Spännande kvinna den där jelinek.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback