Fanny och Alexander (1982)

Fanny och AlexanderEtt mästerverk! Den tre timmar långa bioversionen på biografen Draken, bästa platsen - mitten längst fram. Jag tror inte film kan bli bättre än så här. Fantastiska miljöer, rekvisita och kostym. Jag kunde tydligt känna lukten i de olika scenerna - dammet och skurpulvret, känna kyla och värme från is och kamin. Kärleken, hatet, rädslan och modet klev rätt ur den väldiga bioduken och in i mig. Enastående skådespeleri och regi. Magisk berättelse. Se Fanny och Alexander och dö.

Betyget blir en bergfast 5:a.

| Recension | Filmsajt | IMDB |

Göteborg Filmfestival Bergmansatsning

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Konstantin Karlsson

Tre timmar? Jösses! Jag menar en riktig jättebamsing till Fanny och Alexander!

På trettondagen kl 1300 visar Hagabion den långa versionen (312 min) av Bergmans mästerverk.

Hagabion, Linnégatan 21, 031-428810.

Postat av: Vickan

Haha, tack Konstantin för tipset! /Vickan

2008-01-06 @ 11:29:47
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej! Håller verkligen med dig om att Fanny och Alexander är ett mästervärk! Jag har endast sett 5h versionen, varenda sekund är ren njutning!
Tack för trevlig läsning!
//Linnea

2008-01-25 @ 14:16:04
URL: http://nogg.se/gondwana
Postat av: Vickan

Linnea: Jag känner mig nödd och tvungen att snarast se femtimmarsversionen! När filmfestivalen här i Göteborg är över får det bli. :)

2008-01-26 @ 01:06:14
URL: http://filmflykt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback