Be Kind Rewind (2008)

Michel Gondry = favoritregissör.
Be Kind Rewind-recensioner = medelmåttiga.
Dessa förutsättningar gjorde mina förväntningar låg-medel. Filmen började med en taskig svart-vit fejkdokumentär och jag började skruva mig i sätet. Snabbt gick detta över i en orgie av gondrismer, härliga dialoger, sagolika, fantasifulla lågbudgetlösningar, fenomenalt roliga effekter och ett förtjusande och känslofullt skådespeleri! Och förresten, Davids idé om filmens slutsats - filmer ägs inte av filmbolag eller manusförfattare, utan av filmtittarna och filmfansen! Sådeså!

Magnifikt! Betyget - 5!!!

Med Björn, David och Tina på bio.

| Recension | Officiell | IMDB | Sweded |

Andra bloggar om: , , ,
Spola tebaks

Kommentarer
Postat av: Andärs

Låter ju bra, liksom! Den vill jag se. Tack för att du hjälpte mig att hitta tillbaka till din blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback