The Godfather (1972)

Så äntligen har jag sett filmernas film. Storheten ligger i klass med Fanny och Alexander men kanske inte med samma psykologiska djup i personporträtten. Att blod är tjockare än vatten känns som hela filmens budskap, familjen är en enhet, inte separata individer. Jag skulle inte vilja vakna med ett blodigt hästhuvud sängen, jobbigt och kladdigt.

Betyget blir 4, eller vad tusan, jag slår till med 4,5, ser fram emot att se tvåan. Hos och med V-Magnus.

| Recension | Officiell | IMDB | Familjeträd |

Andra bloggar om: , ,
Mafioso al Dente

Kommentarer
Postat av: nemo

så vitt jag vet så är "gudfadern" från 1977!?! love brando anyway härlig blogg =)

2008-04-30 @ 14:30:06
Postat av: Vickan

nemo: Enligt IMDB är den från 1972, tror att det stämmer. Roligt att du gillar min blogg!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback