Män som hatar kvinnor (2009)

Så var det äntligen dags att få se hur min hjältinna Lisbeth tog sig ut i verkligheten. Och ta mig tusan jag blev inte besviken, bara på att hon inte var med mer. Det var en miss att läsa om boken precis innan jag såg filmen men jag tyckte ändå att de gjort en bra version av historien. Mindre bra var Lena Endre och Ewa Fröling som gjorde riktigt bleka insatser. Detta till skillnad från Noomi Rapace och Michael Nyqvist som fångat själen i sina litterära karaktärer.

Med Carin och Michael på bio, betyget blir en 3:a.

| Recension | Trailer | IMDB |

Andra bloggar om: , , ,
I Love My Heroine

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej såg filmen nyss med åsa o insekts-martina

2009-04-29 @ 21:58:14
Postat av: tobbe i varberg

nu har jag hört från tre olika håll att jag har likheter med mikael nykvist. frågan är vad filmexpert film-vickan säger om detta påstående

2009-05-03 @ 19:32:44
Postat av: ulla

jag får väl gå å se den då.om du säjer det

Postat av: Vickan

tobbe: Ja, faktiskt, en viss yttre likhet finns nog där. Men till det inre känner jag en stor skillnad.



Ulla: Ja, se den, en stunds underhållning!

2009-05-04 @ 12:54:06
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback