Sommarnattens leende

En passande annan dag påsk-eftermiddags-film. Det känns allmänbildande att ha sett den även om jag oftast har ganska svårt att relatera till gamla svartvita filmer.  Det här var en relationsfilm som utspelade sig i början av 1900. Det är svårt att se skillnad på personerna i svartvit, och jag funderade flera gånger på vilka färger kläderna hade.
http://www.ingmarbergman.se/page.asp?guid=38A2F8D8-6ECF-4861-B946-08E313ED1C74
TV1 hemma.

Undrar varför Bergman är så erkänd...

Kommentarer
Postat av: sofia

Bergman regerar! Hur kan du ens ifrågasätta hans stjärnstatus?

Vill du se en riktigt bra färg-Bergman kan jag verkligen rekommendera "Viskningar och rop". Den är läskigt bra.

Annars är "Sommarnattens leende" riktigt bra. Jarl Kulle är helt otroligt underhållande.

Postat av: Vickan

Men ingen vågar ju ifrågasätta honom. Det är som ett axiom. Och jag har lärt mig att man ska vara kritisk. Sådeså. Men jag ska se Viskningar och rop för jag tycker du har god filmsmak. Jag gillar t.ex. Fanny och Alexander som du oxå gillar.

2006-05-08 @ 21:42:30
URL: http://filmflykt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback