Blood Diamond

Usch vilken engagerande film. Känns ruttet att gilla den eftersom den på ett sätt exploaterar offren i filmen. Visst är den så att säga "sannings"-redovisande men det är en storfilm med stjärnan DiCaprio och jag antar att en hel massa pengar har tjänats. Förhoppningsvis gör den även något för att påverka situationen i Afrika och jag konstaterar att jag inte ska köpa några diamanter.

Ja, en fyra från min och Michaels filmkväll - på en sprillans ny plattis!

RecensionFilmen | IMDB |

Stop Blood Diamonds

Andra bloggar om: ,
image166

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Helt klart en av årets bästa filmer enligt mig.

Postat av: Lena

Detta var en otroligt spännande film med en bra story.

2007-08-25 @ 11:02:46
URL: http://hem.bredband.net/l5709

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback