Jade Warrior (2006)

image215Här får man godis för öga och öra, jag har så bra surroundljud! Det bleka nordiska blandat med det eldiga Kina ger en magisk smak. Kalevala-berättelsen kompletterar min brist på kinesiskt mindset och ger mig en djupare filmupplevelse än med andra asiatiska filmer. Asiatisk och asiatisk förresten. Jade Warrior är regisserad av finnen Antti-Jussi Annila.

En fyra i betyg sedd från min soffa med filmklubbens medlemmar Reine och Tina.

| Recension | Filmsajt | IMDB |

Andra bloggar om: , , ,

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag såg den på en liten, mörk och permanentfläckig datorskärm och med mediokert ljud. Det är verkligen en film som hade kunnat vinna på att få vara snygg... åååh vad jag vill ha ett schysst hemmabiosystem med duk och projektor!

Postat av: Lena

En film som jag inte sett...men den kan absolut vara något för mig...får nog se den snart. Bra surroundljud är ett nåste om man är filmälskare och även projektor. Vår projektor klarar dessvärre inte 1080p vilket gör att nya filmformaten inte kommer helt till sin rätt. Det får väl bli en ny så småningom.

2007-11-15 @ 21:24:01
URL: http://hem.bredband.net/l5709

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback