Citronträd och motorolja

image183Jag verkar ha gubb-filmhelg. Den här gubben är dock oändligt mycket mer sympatisk än Nicholson i gårdagens film. Burt Munro (Hopkins) förverkligar en gammal dröm och träffar på en massa sköna typer. Han är prestigelös och ganska fördomsfri och blir i gengälld kärleksfullt bemött av människorna han träffar på. Någon minuspoäng för överdrivna hyllningsscener men på det hela väl godkänt. Plus för en film från Nya Zeeland.

En fyra från min soffa.

 | RecensionFilmenIMDB |

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Ananasens

Tackar för tispet.
Har idetorka på filmer just nu och behöver tips.
Återkommer med recension när jag sett den.

Postat av: J

Kanonfilm tycker jag!

2007-09-09 @ 10:15:42
URL: http://starfield.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback