Eternal Sunshine of the Spotless Mind (2004)

Vive la film Grandios! Det var då sjutton att den var lika bra andra gången. Jädrar i min lilla låda så här ska en slipsten dras! Känslan finns med på djupet, Jim Carrey är gran-di-os! Estetiken är fulländad i sin mystik, en invecklad historia med oändliga detaljer och ändå lyckas Michel Gondry hålla ihop filmen ända till slutet. 

Jag är lika gråtfärdig (av lycka) som när jag såg The Science of Sleep av samma regissör.

En självklar femma i betyg.

Recension FilmenIMDB |

Andra bloggar om: , ,
image189

Kommentarer
Postat av: Bloggsmurfen

ÄR den verkligen så bra, gillar inte jim carrey nåt särskilt och har därför inte sett denna ännu.

Postat av: Vickan

Jag avskyr Jim Carrey i allt annat jag sett med honom men här är han brilliant. Har hört att han ska vara bra även i The Number 23. Som du förstår kan jag bara rekommendera dig att se Eternal Sunshine.

2007-09-23 @ 22:59:56
URL: http://filmflykt.blogg.se
Postat av: Ananasens

Tackar för tipset. Ska ta och titta på denna nu i dagarna tänkte jag.
Carrey är riktigt bra i The number 23 också, så den tycker jag du ska titta på.

2007-09-24 @ 19:09:04
URL: http://dagenstankar.wordpress.com/
Postat av: Lena

Jag gillar Jom Carrey och har sett många av hans filmer...dock inte "Eternal Sunshine". Kan vara något att se. SÅg däremot "The Number 23" förra veckan och där gjorde Carrey en strålande rollprestation. Filmen var riktigt bra.
Ha en bra dag....Lena

2007-09-25 @ 11:26:02
URL: http://hem.bredband.net/l5709

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback