Belle epoque (1990)

Filmen har tagit 17 år att göra. Kriget i forna Jugoslavien kom emellan. Resultatet som jag och Carin såg på Aftonstjärnan under Göteborgs filmfestival blev - en tegelsten. Ett två timmars krigsdrama, en spionhistoria från första världskriget. Det var lite svårt att hänga med den komplicerade historien på serbiska men textad på engelska. Inte för att jag ville gå innan filmen var slut, som många andra, men det var skönt när det var över.

Betyget blir en 2:a.

| Recension | Filmfakta | IMDB |

Andra bloggar om: , , ,
Belle epoque

Kommentarer
Postat av: Lena

Du har varit flitig med filmtittandet. Jag har hunnit med några nu i början på året...men inte så många som jag velat. har gjort lite annat.
Ha en bra dag....Lena

Postat av: Vickan

En filmfestival gör ju sitt till för att öka på antal avnjutna filmer ;)
Ha en bra dag du med!

2008-02-05 @ 19:21:32
URL: http://filmflykt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback