Things You Can Tell Just by Looking at Her (2000)

Jag letade filmtips och valde en av Emmas favoriter. Mitt allmänna intryck är att den är ganska ojämn. Vi följer flera kvinnors berättelser där vissa är bra och engagerande medan andra får mig att kolla facebook. Kanske är det detta med flera småberättelser som inte passar mig. Jag gillade t.ex. varken Coffee and Cigarettes eller Storytelling. Positivt är att det är ett kvinnligt fokus och att den utspelar sig i soliga Californien, men den går mig inte alls på djupet utan jag har glömt handlingen efter några dagar.

Betyget blir en 2:a.

| Recension | MGM | IMDB |

Andra bloggar om: , ,

Kommentarer
Postat av: Anni

Låter som en typiskt dålig och stereotyp film. Jag gillar visserligen filmer med flera små berättelser, i alla fall om de vävs samman, men shit... den där låter verkligen tråkigt. Förstår heller inte vad som skulle vara så el fantastico med kvinnligt fokus. Spelar väl ingen roll vilket kön den handlar om.



Men jag blir nyfiken ändå! Jag vill se dåliga filmer också för att vidga mitt perspektiv.

Postat av: Vickan

Ja, se filmen! Jag vill gärna höra vad du tycker. Det positiva med ett kvinnligt fokus är att jag finner det intressant, varken mer eller mindre.

2009-03-26 @ 21:32:34
URL: http://filmflykt.blogg.se/
Postat av: Film

Hej, såg faktiskt den här filmen så sent som i går! :) Du, har du lust att göra ett länkbyte kanske, två filmbloggar emellan? :)

2009-03-31 @ 16:26:20
URL: http://heardfromafriend.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback